assalamualaikum . selamat datang ke blog dyra yang tak berapa nak comel nih . dah baca tu , follow lah dyra yer . nanti dyra follow korang balik :)

Monday 4 April 2016

Pengalaman Berkerja Di 162Residency

                              HARI INI 4 APRIL 2016

Macam takpercaya pulak hampir 3tahun aku berkerjaa setelah habis sekolah ,berkerja tempat yang sama dengan bos yang sama tapi perkerja silih berganti ..Makin lama kerja makin banyak perkara aku kena lakukan tak lupa jugak gaji makin menaik ......

                ALHAMDULILAH TERIMA KASIH YA ALLAH

Tak lupa pada keluarga pada kekawan pada teman yang ada...takan lupa siapa yang ada masa aku susah dulu masaaa mulaa nak berkerja masa betul betul duit tengah kering....sikit pun takpenah lupaaa ..sekarang bila aku dah ade duit yang stabil aku lebih suka makan sesamaa jejalan sesama gelak sesamaa maaf kalu nampak aku kedekut ker apaa tapi sememangnyaa aku buang perkataan kedekut tuh sebab aku penah alami berdepan orang kedekut so aku tanak orang lain rasa macam tuh...sakitnyaa hati lebih sakit sekali berbanding luka yang kita nampak....

Dalam sedar tak sedar umor aku kini 20tahun ,komitmen dengan keluarga + dengan kontrak (bayar bill) makin terikat so dalam situasi macam ni tak lupa jugak menyimpan duit sikit-sikit lama lama jadik bukit tapi persoalananya sekarang bilaaa laah nak menimbul ehh ehh :D

Sebab aku rasa aku ada duit sendiri ,ada keinginan sendiri ada nafsu mau beli so aku memang suka beli apaaaa yang aku nak beli walaupun harganya 300+ , 500+ aku tetap beli
bukan membazir serta belagak tapi aku muda lagi ,aku ada duit sendiri sementara aku dapat beli ...aku beli
mana tahu esok lusa kawin mati laa nakkk banyak benda pikir baik beli sekarang...*ehhh kawin ? hahahahah Gatainyaa dyra noor nadirah sempat lagi ang berangan bagaikan nak pergi puncak bulan..puihhh*

Sekarang aku kerja bukan kerani biasa sudahh siap kerani akaun ..wow macam takpercaya sebabnyaaaa tertiba jer en.rudy kata macam tu tapi memang laa kerja aku bab akaun kiraaa itu ini ..draft debit creadit total sum blaa blaa blaaa pastu lagi best not bad kena gak laa kena jadik runner beb ...hahahahah pergi bank laa ,pergi tnb laa ,syabas laaa n blaa blaaa ...aku anggap tu pengalaman yang luaskan aku punya pemikiran sebabnyaa macam macam aku reti tak perlu bantuaan so insyaALLAH kalau ada kerja lain pun senang kan nak dapat sebab kerja aku macam macam aku buat ditempat sama dari awal aku berkerja hingga terkini ..

Planning lepas SPM nak kerja macam macam nak merasa semua kerja kunun tapi hahahahaha betul kata orang yang kita mampu merancang tapi ALLAH yang menentukan segalanyaaa ...

Tak lupaaa akhir sekali yang aku berterima kasih kepada kawan aku sebab bagi aku kerja ini di 162 residency selayang iaitu puteri su aisyah ..
kepada boss aku En.Rudy asmara bin abu zaini yang masih melayan kerenah perkerja macam2 ragam cam aku ...
kepada abang hajat yang interview masa aku mula mula mau kerjaa tuh ...
terima kasih perkerja BNG(k.wani,k.kama dan abg rais) pemaju di 162 residency yang ajar selama sebulan untuk menunjuk cara melakukan kerja kerani .. 
terima kasihh jugak kepada yang penah berkerja dengan aku..Maaf jikaa terguris hati dengan sengaja mahupun tidak kepada Su Aisyah,Hanan ,k.Aisyah,Azhar,Suhaila,Nisa,k.Yun dan Faizal .....



                                                          Rgds ,

                                                         DYRA NOOR NADIRAH

No comments:

Post a Comment